Ile kłamstw powiedziano o budowie Terminala Kontenerowego w Świnoujściu, już prawie wszystkie
Podczas ostatniej sesji rady miasta padło kolejne kłamstwo z ust jednego z mówca – Port kontenerowy to zaoranie Warszowa. – Co do za zwrot zaoranie ??- Czy naprawdę myślicie, że ludzie są debilami i nie wiedzą gdzie, jak i dlaczego powstanie ta inwestycja ?? A Warszów i jego mieszkańcy mogą tylko zyskać -Nie wiecie bo wasz przekaz to kłamstwa i jesteście głusi na głos rozsądku. – Usłyszeliśmy również Minister Marchewka obiecał otworzyć ul. Ku Morzu i co? Nic! – przypomnijmy, że lokalni politycy ze Świnoujścia też was okłamywali w tym temacie – poza tym co to ma wspólnego z Terminalem ?? :)
A teraz trochę faktów – czytajcie i zapamiętajcie – będziecie mieli troch merytorycznych argumentów na kolejną dyskusję
Najważniejsze co do waszego zaorania – Terminal zostanie wybudowany „na wodzie” – a cały ruch przy budowie i eksploatacji nawet nie wjedzie do Warszowa co wynika z geograficznego położenia dzielnicy i drogi S3 – ale tego uczyli w podstawówce.
ŚWINOUJŚCIE. PERŁA BAŁTYKU, TAK DOBRYCH WAKACJI NIE BYŁO OD LAT
Budowa Terminala Kontenerowego w Świnoujściu: Nowoczesna inwestycja na rzecz bezpieczeństwa i logistyki
Terminal kontenerowy w Świnoujściu, planowany do zlokalizowania na wschód od falochronu terminalu LNG, to nowa inwestycja, która znacząco wpłynie na rozwój infrastruktury portowej w Polsce. Projekt zakłada utworzenie głębokowodnego terminala kontenerowego na zalądowionym obszarze Zatoki Pomorskiej. Nowy terminal będzie zdolny do obsługi największych kontenerowych statków oceanicznych operujących na Morzu Bałtyckim, co umocni pozycję Świnoujścia jako kluczowego węzła logistycznego w regionie.
Strategiczna Lokalizacja i Infrastruktura
Terminal kontenerowy powstanie na pirsie utworzonym w wyniku zalądowienia, co umożliwi efektywne zagospodarowanie przestrzeni morskiej. W części lądowej projektu przewidziano jedynie niezbędne elementy infrastruktury, takie jak połączenia drogowe i kolejowe, co umożliwi sprawną integrację terminalu z krajową i międzynarodową siecią transportową. Dzięki temu terminal zapewni szybki i bezproblemowy transport towarów na terenie Polski i do innych krajów Europy.
NIE POPADAJMY W PARANOJĘ – TAK, DZIECKO MOŻE IŚĆ SAMO DO SZKOŁY
Podwójne wykorzystanie Terminalu: Cywilne i wojskowe
Jednym z kluczowych aspektów budowy terminalu w Świnoujściu jest jego zdolność do podwójnego wykorzystania – zarówno cywilnego, jak i wojskowego. Ministerstwo Obrony Narodowej wyraziło zainteresowanie użyciem terminalu na potrzeby Sił Zbrojnych RP, co potwierdza analiza Zarządu Logistyki Sztabu Generalnego Wojska Polskiego. Zdolność terminalu do obsługi operacji wojskowych będzie miała istotne znaczenie dla szybkiego przerzutu wojsk, co jest kluczowe w kontekście obecnej sytuacji geopolitycznej.
Wzmocnienie bezpieczeństwa narodowego i znaczenie geopolityczne
Budowa terminala kontenerowego w Świnoujściu stanowi strategiczną inwestycję, która znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa narodowego. Terminal będzie ważnym elementem systemu obronnego państwa, wspierając system Host Nation Support (HNS) oraz umożliwiając sprawne przyjęcie wojsk sojuszniczych na terytorium RP. Projekt ten wzmacnia również potencjał logistyczny Polski, umożliwiając obsługę większych wolumenów towarów i zwiększając zdolność do reagowania na potrzeby militarne.
RADNI PRÓBUJĄ PRZYKRYĆ BLAMAŻ Z ODWOŁANIEM W SPRAWIE TERMINALA KONTENEROWEGO ? – POWOŁAJĄ EKSPERTÓW
Terminal kontenerowy w Świnoujściu to inwestycja o kluczowym znaczeniu dla rozwoju gospodarczego i obronnego Polski. Jego budowa nie tylko zwiększy zdolności przeładunkowe portu, ale także przyczyni się do wzmocnienia systemu obronnego kraju, odpowiadając na aktualne wyzwania geopolityczne.
Dzięki możliwości podwójnego wykorzystania terminal stanie się strategicznym punktem zarówno dla cywilnej logistyki, jak i operacji wojskowych, co zwiększy bezpieczeństwo i stabilność regionu.