Bank ostrzega: możesz stracić pieniądze i konto
PKO BP opublikował ważny komunikat skierowany do swoich klientów, ostrzegający przed kolejnymi atakami cyberprzestępców. Oszuści ponownie podszywają się pod tę instytucję, licząc na brak czujności ofiar i wykorzystując ich niepewność. PKO BP zareagował ze względu na specyficzny charakter oszustwa, które może doprowadzić do poważnych strat finansowych.
Poczta Polska żegna się z listonoszami – Jak odebrać przesyłkę ?
Fałszywe e-maile z potwierdzeniami transakcji
Jak wynika z komunikatu banku, oszuści rozsyłają wiadomości e-mail o temacie: “PKO przekazało potwierdzenie płatności – ID transakcji: P24CON****”*. Fałszywe wiadomości mogą mieć różne adresy nadawców, np.: »PKO Bank Polski S.A. mail@mail.com«. PKO BP zaznacza, że tego typu e-maile nie pochodzą od banku, a kliknięcie w zawarte w nich linki lub otwarcie załączników może prowadzić do kradzieży danych osobowych lub dostępu do kont bankowych. – czytamy w portali interia
Psychologiczne zagrywki oszustów
W wiadomościach pojawiają się informacje mające wzbudzić u odbiorcy niepokój, jak fałszywe potwierdzenie nieznanej transakcji. Cyberprzestępcy liczą, że wzbudzenie obaw o utratę pieniędzy sprawi, iż potencjalna ofiara podejmie pochopne działania, jak kliknięcie linku lub zalogowanie się na fałszywej stronie banku. W ten sposób oszuści mogą uzyskać dane logowania do konta bankowego.
Nowa uprzywilejowana kasta ?? – Co z handlowcami ?
Bank apeluje o ostrożność
PKO BP apeluje do klientów o zachowanie szczególnej ostrożności. Bank przypomina, że nigdy nie prosi o potwierdzanie transakcji poprzez e-mail, ani o logowanie do konta za pomocą linków przesyłanych w wiadomościach. W przypadku otrzymania podejrzanych wiadomości, bank zaleca natychmiastowe skontaktowanie się z infolinią lub zgłoszenie sprawy poprzez bankowość internetową.
Jak chronić swoje konto?
PKO BP radzi, aby w przypadku podejrzeń co do otrzymanej wiadomości, zawsze sprawdzać jej nadawcę, a także unikać klikania w podejrzane linki. Dodatkowo, klienci powinni regularnie monitorować historię transakcji oraz stosować dwuskładnikowe uwierzytelnianie, które zwiększa poziom zabezpieczenia konta.
Pamiętaj: Twoje bezpieczeństwo finansowe zależy od czujności i podejrzliwości wobec niespodziewanych wiadomości. Nigdy nie otwieraj podejrzanych e-maili i zawsze weryfikuj otrzymane informacje bezpośrednio na stronie banku.