Gdzie „wyparowało” 63 tysiące złotych? O tajemniczym wydatku Urzędu Miasta Świnoujście,
W ostatnich miesiącach mieszkańcy Świnoujścia coraz częściej słyszą o potrzebie oszczędzania – w miejskim budżecie brak środków na wiele inicjatyw, co tłumaczone jest decyzjami poprzednich władz miasta. Tymczasem podczas ostatniej sesji Rady Miasta Prezydent Joanna Agatowska zaprezentowała, jak ciężko pracuje na rzecz miasta, dbając o jego rozwój i kondycję finansową. W swojej prezentacji, wspieranej przez liczne grafiki i wykresy, szczegółowo przedstawiała działania swoje i swoich zastępców oraz wydatki w minionym miesiącu. Jednak, jak się okazało, zabrakło w niej wzmianki o jednym z wydatków, który wzbudza niemałe kontrowersje.
#Świnoujście. Niedzielny poranek 3 listopada 2024
63 tysiące złotych na publikacje medialne
Z informacji uzyskanych od urzędników wynika, że tylko w sierpniu i wrześniu 2024 roku Urząd Miasta Świnoujście wydał łącznie 63 tysiące złotych na publikacje w lokalnych mediach.
Poniżej przedstawiamy zestawienie, gdzie te środki zostały przekazane:
SIERPIEŃ
Zachodniopomorska TV 3540 zł brutto
TV SŁOWIANIN – 984 zł brutto
TV SŁOWIANIN 3540 zł brutto
Twoje Radio 8429,99 zł brutto
TV SŁOWIANIN 1845 zł brutto
Zachodniopomorska TV 3690 zł brutto
Kurier Szczeciński 3636.36 zł brutto
iswinoujscie.pl 7841,25 zł brutto
WRZESIEŃ
Zachodniopomorska TV 2460 zł brutto
Zachodniopomorska TV 3540 zł brutto
TV SŁOWIANIN 984 zł brutto
TV SŁOWIANIN 3540 zł brutto
Twoje Radio 2210 zł brutto
Zachodniopomorska TV 4612 zł brutto
Kurier Szczeciński 3636,36 zł brutto
iswinoujscie.pl 8886,75 brutto
Kwoty te wzbudzają pytania o ich celowość i wpływ na transparentność lokalnych mediów. Regularne wsparcie finansowe ze strony Urzędu Miasta może rodzić obawy o obiektywizm przekazu oraz ich zaangażowanie w promowanie wybranych osób czy instytucji.
Wydatki na etaty dla dziennikarzy
Do tej sumy warto również doliczyć etaty w Urzędzie Miasta dla dziennikarzy, którzy wciąż aktywnie udzielają się w mediach, co stanowi dodatkowy koszt dla budżetu miejskiego. Pytanie, czy takie wydatki są konieczne i czy nie zagrażają one bezstronności lokalnych mediów, pozostaje otwarte. Czy mieszkańcy Świnoujścia mogą liczyć na pełen obraz sytuacji i rzetelne informacje, jeśli lokalne media pozostają beneficjentami środków publicznych?
Starlink nad Polską – Kosmiczny pociąg – sieć zalała fala zdjęć
Apelujemy do pani prezydent Agatowskiej aby ten punkt – pieniądze na „propagandę’ dodała do swoich comiesięcznych wystąpień na Sesji Rady Miasta – będzie wtedy „transparentnie.”
Już teraz wiecie skąd takie zaangażowanie „lokalnych mediów” w promowanie poszczególnych ludzi i organizacji
A Wy tez dostaliście kilkanaście tysięcy z Urzędu Miasta na za lojalność ?? :) :)
Teraz już wiecie o czym były te wybory i skąd takie „bezinteresowne” zaangażowanie mediów w zakłamywanie rzeczywistości – Dziś podwyżkę nazywa się regulacją :) – Prawda że piękne.
Pamiętajcie tylko prawda jest ciekawa.
Kasa dla Republiki