Nowy inwestor w szczecińskim Porcie: Nowoczesny terminal przeładunkowy na Ostrowie Grabowskim
3 grudnia w siedzibie Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście (ZMPSiŚ) podpisano przełomową umowę dzierżawy blisko 10-hektarowej działki na Ostrowie Grabowskim. Nowy inwestor, trójmiejskie konsorcjum TRIDENTE, zbuduje na tym terenie uniwersalny terminal przeładunkowy oraz nowoczesną cementownię. Port w Szczecinie się rozwija.
Spis treści
W skład konsorcjum wchodzą:
- SPEED sp. z o.o. (lider Konsorcjum),
- TRIDENTE sp. z o.o.,
- Polski Cement sp. z o.o.
Ze strony Zarządu Portów umowę sygnowali Prezes Zarządu Jarosław Siergiej oraz Wiceprezes ds. Infrastruktury Krzysztof Sadowski.
Inwestycja w rozwój i technologie przyjazne środowisku
Nowy terminal oraz cementownia będą działać w oparciu o zaawansowane i ekologiczne technologie. Inwestorzy zapewniają, że proces produkcji cementu będzie całkowicie hermetyczny, minimalizując ryzyko pylenia nawet podczas rozładunku klinkieru ze statków.
Prezes spółki SPEED, Paweł Zastawny, podkreślił, że wybór Szczecina był naturalny:
„Porty w Szczecinie i Świnoujściu jako jedyne realnie poszerzają swoją ofertę inwestycyjną o nowe tereny.”
Bartłomiej Kmiotek, prezes spółki Polski Cement, zaznaczył, że terminal będzie wzorem dla ekologicznego przemysłu:
„Nie powielamy starych schematów. Zadbamy o to, by wszelka uciążliwość była wyeliminowana dzięki nowoczesnym technologiom.”
Rozbudowa portu w Szczecinie trwa
Na terenie portu w Szczecinie kończą się dwa kluczowe projekty inwestycyjne. Obejmują one m.in. zagospodarowanie Ostrowa Grabowskiego, modernizację nabrzeży oraz dostosowanie głębokości basenów portowych do 12,5 m. Dzięki temu Szczecin stanie się w pełni przystosowany do obsługi największych statków oceanicznych klasy PANAMAX.
W ramach projektu „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” poszerzono Kanał Dębicki oraz wybudowano nowe nabrzeża: Norweskie i Duńskie, liczące łącznie 1080 metrów długości.
Nowy inwestor w szczecińskim Porcie – Nowoczesność i przyszłość portu
Na Ostrowie Grabowskim, w bezpośrednim sąsiedztwie nowych nabrzeży, powstanie fabryka elementów wież wiatrowych, terminal przeładunkowy oraz cementownia. Port Szczecin zmierza w kierunku rozwoju, który łączy innowacyjne technologie z troską o środowisko, wzmacniając jednocześnie swoją pozycję wśród najważniejszych portów bałtyckich.
Rozbudowa portu i inwestycje takie jak terminal TRIDENTE to krok w przyszłość, który przyniesie korzyści nie tylko regionowi, ale również całemu przemysłowi morskiemu w Polsce.