Pendolino do Szczecina – Internauci nie pozostawiają suchej nitki na Marchewce
Pendolino do Szczecina stało się faktem – od niedawna połączenie Szczecin–Warszawa obsługiwane jest przez nowoczesny skład, co wzbudza spore zainteresowanie mediów i podróżnych. Jak poinformował minister Arkadiusz Marchewka, inauguracja przejazdu przyciągnęła aż 350 pasażerów w stronę stolicy, a w drogę powrotną wybrało się 483 podróżnych. Warto zwrócić uwagę, że w nowym rozkładzie jazdy zwiększyła się również liczba połączeń ze Szczecina do Warszawy przez Poznań – obecnie dostępnych jest aż 8 par pociągów, co może przekładać się na większą elastyczność planowania podróży.
Spis treści
Internauci nie szczędzą krytyki.
W komentarzach pojawiają się zarzuty, że różnica czasowa pomiędzy Pendolino a tradycyjnymi połączeniami Intercity jest minimalna, często wynosząca zaledwie kilka minut. Pojawia się więc pytanie, czy warto płacić więcej za bilet, skoro alternatywne składy oferują niemal ten sam czas przejazdu? Dodatkowo internauci ironizują, czy wprowadzenie Pendolino na trasę Szczecin–Warszawa nie oznacza przesunięcia innych szybkich pociągów z innych regionów kraju, zamiast zakupu nowych składów.
Ile kosztuje bilet na Pengolino
Ceny biletów również wywołują gorące emocje. Wielu komentujących zastanawia się, dlaczego przy tak dużym „zainteresowaniu” pojawia się od razu promocja -30%. Porównując koszty podróży Pendolino (np. 191 zł w klasie drugiej i 289 zł w pierwszej) z cenami EIC (155 zł w drugiej klasie i 219 zł w pierwszej), trudno nie dostrzec znacznej różnicy, zwłaszcza przy minimalnej oszczędności czasu. Wiele osób uważa, że to „kpiną” z pasażerów, którzy liczyli na realne przyspieszenie podróży lub dodatkowy komfort wart swojej ceny.
Podsumowując, choć Pendolino do Szczecina może być interesującą propozycją, opinie internautów wskazują na wątpliwości co do sensu inwestycji w tak drogie i luksusowe składy, które na trasie Szczecin–Warszawa nie oferują istotnej przewagi czasowej